Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2010

Actually..It Mrs now..not Ms, 14

“Wei.. Kat sini pulak bujang-bujang ni melepak..” Kata Dahlia sambil bercekak pinggang..

“Irah..ni group orang bujang.. kau tu dah masuk group lain.. pergi join Kak Midah dengan lain kat dapur..” Illya yang seumur dengan Dahlia mengusik. Selain Illya, Shazlina dan Rafiq juga seumur dengannya tetapi Shazlina sekarang berada di Mesir untuk menyambung pengajian dalam bidang medic sama dengan tawaran yang diterimanya.. Tapi dia dihalang pergi oleh kedua ibubapanya. Dahlia mengambil Hazriq adik bongsu Illya dari dukungan sepupunya itu..

“Suka hati.. Aku ni neutral, boleh masuk kat mana-mana group je.. Hazriq…. Gemuknya.. baru empat bulan kan? tulang dia pun dah kuat dah..” Katanya sambil mengacah2 Hazriq.

“Mana taknya., orang makan pun dia nak.. kalau tak suap sikit mula memberontak.. Menangis macam kena dera..” Jawab Adik Illya, Insyirah yang kini sedang menuntut di tingkatan lima.

“Amboi.. Dah pandai makan dah.. geramnya…” Dahlia mencium pipi tembam hazriq bertubi-tubi.. Meliaht Hazriq…