Followers

Sumpahan untuk Si Puteri

Saturday, May 29, 2010

Actually..It Mrs now..not Ms, 21

"Aku nampak kau dengan budak chill tu bukan main lagi... dah macam anjing dengan kucing dah.." Serius.

Dannial merenung serius wajah Aidil yang serius.. Cuba memahami kata-kata sepupunya.

"Patutlah Dil, masa kau temuduga maktab untuk kos BM dulu dorang tak terima kau...Perumpamaan yang di belajar masa tahun 2 pun kau dah fail..."

Rafiq menyampuk dari belakang.

"Macam belangkaslah.. apa pulak macam anjing dengan kucing.." Jelas Rafiq.

"Ooo.. ye ke.. Tapi betullah Nial.. Ko jangan memain benda ni.. Kau tu belum lagi kerja.. tapi aku nampak dah ada gaya-gaya nak pasang dua ni.."

Dannial menghirup air minuman dengan nikmatnya. Cuaca yang panas menambahkan lagi kepenatannya.

"Aku takde apa-apalah dengan Chill tu.. cuma kawan chatting je.. tak sangka pula jumpa dia kat sini.. tu je.." Nafi Dannial.

"Entah iya, entah tidak.. tulah susah pasangan yang duduk jauh-jauh ni.. Bukan makin rindu-rinduan.. makin curang-curangan pulak.."

RAfiq memandang Aidil serius.

"Dil, ko boleh tak jangan musnahkan bahasa kebangsaan kita..Perit telinga aku mendengar gila-gila bahasa kau ni tau tak..Tapi aku setuju dengan Aidil tu.. Kau agak-agaklah nak pasang dua depan mata aku ni Nial.., Nak Berair mata aku tengok kau berkepit dengan Chill tu.."

"Habis tu.. Aku jelah yang salah.. YAng Dahlia kat Sabah tu.. tak tahu apa yang dia buat dengan si Paied.. Tak salah?" Tak puas hati ni..

"Ek' eleh.. Kau dah berapa bulan tak calling-calling dengan Irah ni? sampai tak tahu berita sensasi yang tengah bergelora satu Angsana 2 tu.."

Dannial memandang Rafiq.. Dengan isyarat agar Rafiq bercerita dengan lebih lanjut..

"Hah! tu lah kau.. dah kelabu mata dengan budak Chill tu.. Aku yang takde kaitan pun dengar tau pasal berita sensasi tu.."

"Apa dia berita sensasi tu?!" Tanyanya bengang.

"KAu tak tahu?? Irah tak beritahu? atau kau tak telefon dia?" Soal Rafiq pula..

"Apa yang sensasi tu?? Cuba korang beritahu aku then baru tanya soalan lain.." Makin bengang.

"Aku betul2lah bengang dengan kau ni... Keadaan Irah sekarang pun kau tak amik tahu.. betul2lah.." Rafiq pula.. Aidil menggeleng kepala.. DAnnial tambah bengang..

"Apa dia???!!!" DAnnial mengetap bibir.

"Kau betul2 dah berpaling arah ke ni Nial?? Takkan baru dua bulan kenal dengan Chill tu kau dah tak ingat Irah? Call dia pun tak?!"

"Arrrggg..." Tak senang duduk di buatnya.. kalau macam ni baik aku tanya Lia je.. Tanya badut dua orang ni macam cakap dengan tembok besi.. "Korang nak bagitahu ke tak ni?!!!!"

"Irah dengan Paied...."

"Nial.......Penat I cari you.. You kat sini pula.." Chill muncul di dalam perbincangan mereka.

"Chill.. Nanti jap.. Fiq.. apasal? sambung balik.."

"Kau pergilah dengan Chill dulu.. Balik hostel nanti kita sambung balik.." Rasa tidak selesa pula bercerita dengan adanya Chill di situ..

"Hum... Okaylah..." Chill tersenyum gembira apabila Dannial mahu pergi bersamanya.

Rafiq dan Aidil berpandangan sesama sendiri melihat langkah Dannial dan Chill yang semakin menjauhi mereka...

"Aku rasa tak senang hatilah dengan gaya perempuan tu.."

"Aku pun mahu cakap benda yang sama..." Kemudian mereka berdua menjungkit bahu dan berjalan mengekori DAnnial dan Chill secara sembunyi-sembunyi.. seperti yang selalu mereka lakukan sepanjang dua bulan Dannial keluar bersama gadis itu..

7 comments:

~ZYX~ said...

ape jd kt irah..? sian nial kena tipu ngn chill palsu itu...

Anonymous said...

wat la pnjg2 sket sis entry nye ea...

epy elina said...

hohoo....
btul2x....
pe yg jd kat irah...
nial ni buta ati la....

MaY_LiN said...

mesti xkwn ngan paied da

fzm2 said...

ishk chill uh
myeb0k laaa..huhu
d0rank gad0w eh??
huhu

Anonymous said...

alah pendeknya.....
smbung pnjg sket....
baru masyukkkkkk!!!!!



>>niCk<<

nursya said...

hai kawan2 dannial da jd mcm penyiasat la plak...

eeee...
nyampah btl la ngn si chill tu...
perasan je nk kat si dannial..