Skip to main content

Actually..It Mrs now..not Ms, 21

"Aku nampak kau dengan budak chill tu bukan main lagi... dah macam anjing dengan kucing dah.." Serius.

Dannial merenung serius wajah Aidil yang serius.. Cuba memahami kata-kata sepupunya.

"Patutlah Dil, masa kau temuduga maktab untuk kos BM dulu dorang tak terima kau...Perumpamaan yang di belajar masa tahun 2 pun kau dah fail..."

Rafiq menyampuk dari belakang.

"Macam belangkaslah.. apa pulak macam anjing dengan kucing.." Jelas Rafiq.

"Ooo.. ye ke.. Tapi betullah Nial.. Ko jangan memain benda ni.. Kau tu belum lagi kerja.. tapi aku nampak dah ada gaya-gaya nak pasang dua ni.."

Dannial menghirup air minuman dengan nikmatnya. Cuaca yang panas menambahkan lagi kepenatannya.

"Aku takde apa-apalah dengan Chill tu.. cuma kawan chatting je.. tak sangka pula jumpa dia kat sini.. tu je.." Nafi Dannial.

"Entah iya, entah tidak.. tulah susah pasangan yang duduk jauh-jauh ni.. Bukan makin rindu-rinduan.. makin curang-curangan pulak.."

RAfiq memandang Aidil serius.

"Dil, ko boleh tak jangan musnahkan bahasa kebangsaan kita..Perit telinga aku mendengar gila-gila bahasa kau ni tau tak..Tapi aku setuju dengan Aidil tu.. Kau agak-agaklah nak pasang dua depan mata aku ni Nial.., Nak Berair mata aku tengok kau berkepit dengan Chill tu.."

"Habis tu.. Aku jelah yang salah.. YAng Dahlia kat Sabah tu.. tak tahu apa yang dia buat dengan si Paied.. Tak salah?" Tak puas hati ni..

"Ek' eleh.. Kau dah berapa bulan tak calling-calling dengan Irah ni? sampai tak tahu berita sensasi yang tengah bergelora satu Angsana 2 tu.."

Dannial memandang Rafiq.. Dengan isyarat agar Rafiq bercerita dengan lebih lanjut..

"Hah! tu lah kau.. dah kelabu mata dengan budak Chill tu.. Aku yang takde kaitan pun dengar tau pasal berita sensasi tu.."

"Apa dia berita sensasi tu?!" Tanyanya bengang.

"KAu tak tahu?? Irah tak beritahu? atau kau tak telefon dia?" Soal Rafiq pula..

"Apa yang sensasi tu?? Cuba korang beritahu aku then baru tanya soalan lain.." Makin bengang.

"Aku betul2lah bengang dengan kau ni... Keadaan Irah sekarang pun kau tak amik tahu.. betul2lah.." Rafiq pula.. Aidil menggeleng kepala.. DAnnial tambah bengang..

"Apa dia???!!!" DAnnial mengetap bibir.

"Kau betul2 dah berpaling arah ke ni Nial?? Takkan baru dua bulan kenal dengan Chill tu kau dah tak ingat Irah? Call dia pun tak?!"

"Arrrggg..." Tak senang duduk di buatnya.. kalau macam ni baik aku tanya Lia je.. Tanya badut dua orang ni macam cakap dengan tembok besi.. "Korang nak bagitahu ke tak ni?!!!!"

"Irah dengan Paied...."

"Nial.......Penat I cari you.. You kat sini pula.." Chill muncul di dalam perbincangan mereka.

"Chill.. Nanti jap.. Fiq.. apasal? sambung balik.."

"Kau pergilah dengan Chill dulu.. Balik hostel nanti kita sambung balik.." Rasa tidak selesa pula bercerita dengan adanya Chill di situ..

"Hum... Okaylah..." Chill tersenyum gembira apabila Dannial mahu pergi bersamanya.

Rafiq dan Aidil berpandangan sesama sendiri melihat langkah Dannial dan Chill yang semakin menjauhi mereka...

"Aku rasa tak senang hatilah dengan gaya perempuan tu.."

"Aku pun mahu cakap benda yang sama..." Kemudian mereka berdua menjungkit bahu dan berjalan mengekori DAnnial dan Chill secara sembunyi-sembunyi.. seperti yang selalu mereka lakukan sepanjang dua bulan Dannial keluar bersama gadis itu..

Comments

~ZYX~ said…
ape jd kt irah..? sian nial kena tipu ngn chill palsu itu...
Anonymous said…
wat la pnjg2 sket sis entry nye ea...
epy elina said…
hohoo....
btul2x....
pe yg jd kat irah...
nial ni buta ati la....
MaY_LiN said…
mesti xkwn ngan paied da
fzm2 said…
ishk chill uh
myeb0k laaa..huhu
d0rank gad0w eh??
huhu
Anonymous said…
alah pendeknya.....
smbung pnjg sket....
baru masyukkkkkk!!!!!



>>niCk<<
nursya said…
hai kawan2 dannial da jd mcm penyiasat la plak...

eeee...
nyampah btl la ngn si chill tu...
perasan je nk kat si dannial..

Popular posts from this blog

143 senior empat mata!

Bosan.. jadi buatlah cerpen syok sendiri.. kalau rajin bacalah n comment ek.

“Hoi!!”
“Opocot mak kau jatuh!”

Huh! Jatuh bersepai jantung aku dengan jeritan yang sungguh kurang ajar itu. Menggelegak juga jantung,hati,hempedu aku sekarang ni. Farhan yang sedang bercekak pinggang di hadapannya dijeling tajam.

“Dah la kau tak buat apa yang aku suruh! Kau sumpah mak aku jatuh lagi!!”

E’eh.. aku tak main sumpah-sumpah ni.. Ingat ni cerita sumpah bunian ke apa..

“Saya terkejutlah! Mana ada terniat di hati saya yang murni lagi suci ni nak menyumpah.”

Farhan masih mempamerkan rupa garangnya..

“Kau cium tiang basket ball tu sekarang.. dalam masa 10 saat”

“Hah?!”

Bingung. Tangannya sudah mengaru kepala yang tidak gatal itu.

“Sekarang!!!!”

Oleh kerana perasaan gemuruh meluap-luap apabila mendengar jeritan itu, Helina berlari ke arah tiang basket ball dengan lajunya.

“Ekkkk....”

dum! Hah, kan dah terover limit.. tu bukan lagi cium.. tu tersembam namanya. Akibat rasa gemuruh yang dialaminya. Helin…

143 senior empat mata! part 2

“Hah! Dah balik.. apa lagi minah sebelah tu kirim? Kirim salam? Kirim surat? Atau kirim kuih? Kalau kuih bagus juga... tengah lapar sekarang ni”

Memang sudah menjadi kebiasaan buat Farhan bila saja adiknya pulang dari rumah sebelah. Pasti Helina mengirim sesuatu. Jemu jugak mendengarnya. Tapi kalau Helina mengirimkan makanan, memang habis dimakannya. Pandai pula anak jiran mereka itu memasak, ingatkan tahu nak mengatal je.

“Tak... mulai hari ni abang dah takkan dapat lagi segala jenis kiriman yang membuatkan abang jemu selama ni.. sebab Lina kata, dia dah benci abang.. jadi kiranya, abang dah menang.. abang dah berjaya buat dia benci kat abang.. tahniah.”

Kata Harissa dengan suara cerianya. Haris Farhan tersenyum.

“Akhirnya.. itu yang abang suka dengar.. tapi Tupperware yang Rissa pegang tu, dari dia untuk abang kan.. jadi ertinya tak serik lagi la budak tu nak menggatal..”

“Eh.. tak.. kek keju kegemaran abang ni untuk mak dengan ayah.. untuk abang takde..”

Saja ditekan perkataan kegemaran …