Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Wednesday, November 10, 2010

My EX-BF List BooK... 4

Bab 4

Gogo power ranger…. Nyanyian lagu power ranger zaman tiada wifi berkumandang di segenap bilik mesyuarat.. Orang yang paling menahan malu ialah Lili.. Adush! Macam mana boleh lupa bagi silent ni.. Kalau lagu Siti Nurhalizah ke, Yuna ke.. aku boleh tebalkan muka lagi.. Ni lagu Power Ranger klasik,, ala., power Ranger turbo tu, yang ada Kimberly, Tommy,Jason, Cybertwotiger(gitu ke ejaan dia.. tapi spelling dah betul dah tu,,)Kalau orang di bilik mesyuarat tu buat muka no comment selepas dengar lagu dari handphone blackberry ni tak malu lagi.. Tapi mamat tu boleh pulak dia nak ketawakan aku.. nak tersembur-sembur dia menahan ketawa.
Adush! Gaya muka macam dah matang sangat.. Muka pun serius je masa masuk bilik mesyuarat tadi.. Tapi bila dengar lagu di blackberry dia tu, Power Ranger??? Hahaah.. sakit perut nak menahan gelak ni.. Darius berdehem berkali-kali untuk mengawal geli hatinya.
Tau pun malu.. tu belum lagi bila mama call., mesti keluar lagu Kluangman.. Dia….bagai seorang pewira.. menewas kan musuh… eh! Bernyanyi riang pulak aku ni., Takpe.. aku tengah control malu ni.. buat muka serius dan hadiahkan mamat tu pandangan tajam!...Hah! terdiam terus mamat ni bila aku memberi renungan makrifat aku ni..
Huii.. bagi renungan makrifat tu.. ala, aku diam bukan takut.. aku takut ada anak gadis orang menangis tengah-tengah bilik mesyuarat ni.. bapa dia lagi kat depan tu serius je.. Kang kena denda kahwin macam nujum pak belalang kang..
Hish… gaya macam lelaki idaman je.. Tapi huh! Tak nak aku nak berimpian kahwin dengan mamat baby face ni.. muka pun dah macam budak-budak.. Nak sindir-sindir aku pulak sebab aku guna ringtone Power Ranger.. Entah-entah setiap hari ahad duduk depan tv tengok Pocoyo..
Minah ni tengok muka aku macam tak puas hati je.. Kalau dah jatuh hati cakap sekarang.. Biar aku masuk meminang.. Tu mulut terkumat-kamit tu tak lain tak bukan mengumpat aku lah tu,, Sorry ek, aku ni lelaki macho., kartun macam pocoyo atau Barbie tu aku tak layan lah.. Aku tengok Roary racing car…Thomas and friend ke, barulah macho cket..
“Apa pandangan Cik Lili? Encik Darius? Senyap je..”
Dua-dua tersentak dengan teguran Encik Hazri, ayah Lili.. Tidak tahu hujung pangkal soalan., kedua-duanya hanya tersenyum sambil menjungkit bahu.. Tulah, mengutuk lagi..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Aku betul..betul..betul… bengang dengan mamat berkepala bak durian baru jatuh dari pokok ni.. Boleh-bolehnya dia menguruskan tender yang sepatutnya milik aku.. Dibawah tanggungjawab aku! Apa ni?! Papa tak adil………
“Lily.. Tak lunch ke?”
Encik Hazri menegur anaknya yang sedang berteleku di atas meja kerjanya dengan muka yang masam dari cuka.Dia tahu.. mesti tak puas hati ni..
“Dah…”
“Aik?Dah? Lunch hour baru 7 minit yang lalu.. Bila masanya Lily pergi Lunch?”
“Lily makan hati..Berulaam jantung.. Bersambalkan hempedu!..”
Nada dah macam orang kecewa sebab putus cinta kali pertama ni.. Encik Hazri tersenyum.. Lily menarik muncung lebih panjang dari kebiasaannya bila terlihat senyuman papanya itu. Bukan nak pujuk! Senyum pulak!
“Papa sengaja nak ringankan beban Lily.. Kesian nampak Lily sibuk memanjang.. Sebab itu Papa paskan projek tu kat Darius..”
“Papa.. Kalau nak ringankan beban Lily.. papa boleh pas-pas projek-projek kecil macam kat Damansara tu… Ini projek besar papa… And that boy baru masuk kerja sini beberapa hari.. Papa boleh serahkan projek besar kat dia dengan senang hati??!”
Lily mengetap bibir. Nampak sangat riak wajah tidak puas hatinya.
“ That boy adalah seorang yang boleh diharap.. Papa yakin dia boleh selesaikan kerja dalam masa yang singkat..”
Tambah masam muka asam kecut Lily..
“Percaya sangatlah dengan budak Darius tu..”
Masih tak puas hati. Geram! Penat aku berusaha merebut projek mega tu dari AdriaHolding.. Dia pulak yang bersenang lenang nak amik alih tugas aku…

No comments:

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37