Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Monday, November 15, 2010

My EX-BF List BooK... 6

Bab 6

“Adie?”
Bingung.. Apasal aku pakai baju pengantin pulak ni? Lily kebingungan di tengah orang ramai dengan baju pengantin hitamnya. Adie Sufian sedang duduk di bersila di depan imam ketot yang berkaca mata besar macaam ugly betty. Macam mahu bernikah je.. habis tu? Siapa pengantin dia? Aku ke?
“Hei… Lily.. kamu buat apa tercongok kat sana.. mari duduk sini..”
Mamanya pula tiba-tiba muncul menarik tangannya untuk duduk di sebelah Adie Sufian yang fokus mengisi boring kahwin..
“Nak kahwin dengan Adie ke?”
Tanyanya bingung sambil mukanya berkerut seperti mempunyai seribu satu tanda soal.
Tiada siapa menjawab pertanyaannya.
“Eh? Nuraliali Syafirah?”
Tiba-tiba terdengar suara Adie Sufian pula memecah kesunyian. Tangan yang sedari tadi mengisi borang terhenti. Jantung Lily seperti mahu berhenti berdegup. Laa.. apa pula masalahnya ni..
“Saya bukan nak kahwin dengan Nuraliali.. Saya nak kahwin dengan orang lain..”
Mahu terbeliak matanya mendengar kata-kata Adie Sufian.. Tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eh? Apasal aku atas katil ni? Aku mimpi ke tadi? Lily mencapai jam di tepi katil.. And.. Huh!!!! Jam 9 pagi.. mampus..
Ni Adie Sufian punya pasallah ni… Semua salah dia!
~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Awalnya sampai..”
Wah! Sindiran pertama dari Darius.
“Eh! Awal ke? Lah.. patutlah saya terasa yang saya tersedar dari tidur lebih awal dari biasa..”
“Oh ye ke? Lah.. takpe, pulanglah rumah balik.. sambung tidur.. Biar je saya urus meeting ni..”
Sarkastik. Lily menjeling 360 Darjah. Kemudian menjelir lidah.
“Lepas tu bolehlah awak tunjuk baik kat papakan… jangan harap!”
“e’eh.. macam mana tau rancangan Malaya ke 20 saya ni..”
“Lily.. Darius… mesyuarat dah nak mula.. Boleh sambung kamu punya debat tu lepas ni?”
Lily dan Darius memandang En.Hazri yang sedang mengangkat kening bak Ziana Zain.. ek? Tak sedar pulak orang dah ramai kat bilik mesyuarat ni.. lembaga pengarah pula tu… Darius dan Lily buat muka tak malu.. kembali professional.

Semua salah Darius!
Semua Salah minah ni okay!
Tak mengaku lagi..
Dah you yang salah!
Jelingan tajam buat Darius.

No comments:

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37