Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Wednesday, March 10, 2010

Actually..It Mrs now..not Ms, 12

“Kita singgah makan kejap..” Kata Encik Harris.. Puan Safiah sudah membuka pintu kereta.. penat duduk lama2..

“Nial, bagi bangun Irah tu..” Kata Puan Dahnia kemudian mengikut Encik Harris dan Puan Safiah masuk ke restaurant.. Dannial merenung wajah Dahlia yang sedang Lena.

“Lia.. bangunlah.. kita singgah makan dulu..” Kejutnya perlahan.. Dahlia yang sedang lena di bahunya masih lagi dalam keadaan mamai.. Dia mengosok mukanya di dada Dannial.. “Lia.. dah sedar ke tak ni?” Sekali lagi Dannial mengejutkan Dahlia.

“Lia tak mahu makanlah.. Dah kenyang..” Menjawab dalam tidur.

“Bila pulak Lia ada makan.. time sarapan je tadi Lia ada makan..bangunlah..” Pujuk Dannial lagi.. Dahlia menggosok2 matanya..

“Dah sampai mana ni?” Tanya Dahlia sambil memandang sekeliling.

“Dah kat Sungai besar.. Papa ajak makan dulu tu..jom..” Dahlia membetulkan tudungnya yang sudah senget ke kiri..

“Tak jauh lagi rumah Mak Uteh ni..” Katanya sambil meniup2 hujung tudungnya.. dia pandang cermin berberapa kali.. Takut ada air liur basi yang tertinggal..

“Dah takde air liur basi tu.. semua dah Lia lap kat baju Nial ni..” Kata Dannial sambil menunjuk kea rah baju yang sedang di pakainya.. Dahlia pandang kea rah Dannial..

“Ye ke? Sorry..” Sambil mengambil bantal busuknya yang di keluarkan dari beg sandangnya untuk tidur tadi dan mengelap bahagian yang di tunjukkan oleh Dannial. Dannial tertawa..

“Nak lap pun gunalah tuala ke, sapu tangan ke, ni guna bantal busuk dia tu.. tambahla busuk..” Gurau Dannial lagi.. Suka melihat Dahlia yang masih kebingungan dari bangun tidur..

“Takde sapu tangan..” Kata Dahlia perlahan..

“Memain jelah.. takde pun air liur basi melekat kat baju Nial.. isi perut dulu..” Dannial menarik Dahlia perlahan..

“A’aa.. Lia lapar..” Kata Dahlia yang baru perasan perutnya sudah bernyanyi lagu rock dari tadi.. Dannial tertawa.. Tadi kata kenyang.. mengantuk betul gamaknya Lia ni.

3 comments:

Unknown said...

ckit nye...tak puas baca...hehehehe..tp best..

MaY_LiN said...

alahai~
nak bermanja lak..

nursya said...

amboi2 siap bermanja-manja lak..
hihihi...
naper pendek sgt...
x smpt nk feel...
wakakaka...

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37