Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Wednesday, March 9, 2011

Dana atau Adriana??, 17(i)

Bab 17(i)

Balik sekarang!

Mama nak kahwinkan abang kamu!.

0830 am

Mama.

Mata yang masih terkebil-kebil kerana baru bangun tidur terus terbuka dengan besarnya kerana terkejut. Apa mama ni.. main kahwin-kahwin pulak.. Gaya macam emergency case je. Bisik hati Marina. Kepalanya digaru perlahan. Bingung. Dia terus mendail nombor telefon ibunya.

“Mama.... apasal ni.. kilat takde, hujan takde terus nak kahwinkan abang ni.. tunggulah Ina balik dulu... Ina bukan kat UK boleh rushing balik dalam hari ni je.. Ina kat London..”

UK tu Ulu Klang la.. Laju je Marina mengemukakan alasannya.

“Err.. marina ke?”

Hisy! Apasal minah ni interframe pulak! Bisik hati Marina tanpa berfikir panjang.

“A’aa Rya.. aku lah ni.. bagi aku cakap dengan mama kejap .”

Eh? Marina merenung telefon bimbitnya lama. Dia ni mengigau ke atau bermimpi. Pipi dicubit dengan kuatnya.

“AUUUCh! Sakit.”

Jerit Marina dihujung talian. Dana terkejut mendengar jeritan bakal adik iparnya itu. Tak sangka nasib Datin Rafeah sungguh malang. Anak lelaki perangai seperti mencabar perangai Nates!. Anak perempuan pulak dirasakan seperti putus fius sedikit.

“Rya! Kau Rya?!”

“Hah? Em tak.. saya Dana.”

“Hilang ingatan?? Kan!”

Senyap dihujung talian.

“Hello..hello.. Rya.. Rya.. dana??? Hello? Hello!!!!!!!”

Marina menepuk dahi. Dia berlari ke bilik Illina dengan pantasnya. Sampai sahaja di depan pintu, tanpa salam dan ketukan bilik Illina terus saja diserbu.

“Illina... bangun!..”

“Apa ni Ina.. kau ni mengacau betullah.. awal lagi ni..”

“Kita mesti berkemas sekarang.. kita mesti balik Malaysia sekarang juga!.”

“Kan flight dah book minggu depan..”

Jawab Illina sambil menarik selimutnya kembali.

“Rya nak kahwin dengan abang aku!”

Jerit Marina dengan paniknya. Illina menyingkap kembali selimutnya sambil merenung Marina dengan tajamnya. Dahi Marina disentuh.

“Kau demam ek? Dah hilang akal?? Kau bermimpilah Ina.. pergilah sambung tidur..”

“Illina... aku tak mimpilah.. Aku kenal sangat dengan suara Rya..”

Illina mengosok matanya.

“Kau boleh tak tarik nafas dalam-dalam dulu then fikir apa yang kau sedang merepek ni.. Kakak aku kahwin dengan abang kau.. Ajaib sungguh!”

Marina menyandarkan badan di kepala katil Illina. Berfikir seketika. Ada benarnya juga kata-kata Illina tu.. Rya dan Mikhail?? Mustahil! Marina cuba menghubungi kembali telefon rumahnya tapi tiada siapa yang mengangkatnya.

“Mustahil.”

Bisik Marina.

“A’aa.. mustahil! Dah.. pergi masuk bilik kau.. menganggu tidur lena aku je..”

Balas Illina pula.

5 comments:

Anonymous said...

don't understand, what kind of story!

Anonymous said...

same to me..

Anonymous said...

plis make sure mikhael kawen gak ngan dana@rya ok... aku tak nak ikhwan yang curang.... mikhael lebih kacak n romantis dari ikhwan kalau dia dah cintakan rya... hehehe... cant wait for it...

Anonymous said...

ala...
naper pendek sgt...
x puas lg...
huk huk huk...

sakura said...

susah2 jgn bagi dana@rya kawen dgn diorang berdua...

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37