Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Monday, May 24, 2010

Actually..It Mrs now..not Ms, 20

Diakah itu????

“Chill?!.. Nama awak Chill?” Chill geram dengan lelaki yang menghalang jalannya itu dengan menggengam tangannya.. Sejak dia memperkenalkan diri di dalam kelas Prof.Hassan tadi, dia terasa ada mata yang merenung tajam ke arahnya.. Chill menghadapn ke belakang untuk melihat siapa yang berani menghalang jalannya. Putih, tinggi 180cm, bertubuh yang tidak terlalu kurus dan tidak terlalu sasa, tersenyum manis sehingga menampakkan lesung pipit kedua-dua belah pipi dan glasses! ‘handsome juga mamat ni..’ bisik hati Chill

“Ya saya.. ada apa masalah?” Tanya Chill dengan nada suara yang sedaya upaya disopankan. Lelaki itu tersenyum kembali.

“Saya Dannial, Awak dari Angsana 1 kan?” Tanya Dannial kepada gadis di depannya itu. Dia berharap yang tanggapannya betul. Chill di Eternity chatroom dan Chill yang ada di depannya adalah orang yang sama.

“Ya.. saya ex.Angsana 1.. kenapa ya?” Cuba mempamerkan senyuman yang paling memikat. Kelihatan lagi kunci kereta yang tersangkut di seluar lelaki itu tertulis BMW.. Mana mungkin dia melepaskan tuah yang datang bergolek kepadanya,

“Saya rasa kita dah kenal, IMVU, emm.. Eternity Chatroom..saya Sly..” Tanpa ada mukhadimah yang sepatutnya. Dannial terus ke isi penting. Chill berfikir seketika. cuba mengingati di mana dia terjumpa perkara yang mengabungkan namanya, nama yang di sebutkan oleh lelaki itu dan Eternity!. Dia terus teringat peristiwa sewaktu dia mengunjungi bilik computer kolej Angsana beberapa hari sebelum dia berpindah. ‘So
dialah yang berchatting tu.. mesti dia salah anggap aku ni kawan dia chatting.Ah! pedulikanlah.. siapa nak lepaskan budak macam ni..’ bisik hati Chill lagi

“Sly.. jadi awak la orangnya..” Kata Chill kononnya teruja. Dannial mengangguk..“Ya saya.. emm.. apa kata kita minum dulu.. cerita2..” ajak Dannial.. seperti yang di ingini oleh Chill..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Aku ada baca email yang kau hantar pasal mamat Sly kau tu., Apa cerita dah sekarang? dah makan umpan ke?” Tanya Claudia di hujung talian. Chill tersenyum sambil meletakkan telefon bimbitnya di meja solek dan menekan punat loudspeaker.

“Belum masuk betul.., tapi aku akan pastikan dia tak terlepas. Kalau guna pancing tak dapat, aku boleh guna pukat tunda... banyak cara nak jerat orang ni..” Katanya dengan bangga. Rambut yang panjang dan lurus itu di sisir semula sehingga kemas. Bibir munggil dibaluti gincu merah bak delima. Bulu mata yang sudah lentik di lentikkannya lagi..

“Kalau dia tahu kau bukan Chill yang dia kenal?” Tanya Claudia lagi. Pergerakan Chill terhenti. Berfikir seketika. kemudian dia tersenyum.

“Takkan mungkin.. aku dah kata dengan dia yang aku tak guna lagi ruang bual maya tu.. And aku akan jadi Chill yang dia bayangkan.. sehingga dia makan umpan aku..” Sekali lagi dia merenung cermin di depannya. Cuba mencari cacat cela sebelum berjumpa dengan Dannial sekejap lagi.

“Interesting, kau jadi apa? ‘ustazah’?” Sindir Claudia. Chill tertawa.

“Tak seteruk itu.. Cuma tutup sikit je.. wear jeans only.. Alimlah konon mamat tu.. suddenly aku rasa aku macam nak jadi seperti…” Chill terfikir sambil berpusing2 di depan cermin. ‘seperti apa?’

“Dahlia,,” Jawab Claudia.

“Right!.. Dahlia.. perempuan tu!.. Tapi takpe.. ini semua untuk sementara waktu je.. sampailah dia jatuh ke dalam genggaman aku..” Minyak wangi berjenama Paris Hilton di ambil dari meja soleknya. Kemudian dia membelek lagi dirinya di cermin.. berfikir apa lagi yang kurang dengan penampilannya..

“Cakap pasal Dahlia ni.. Aku ada berita gembira untuk kau..” Kata Claudia excited! Dan dia pasti temannya juga teruja mahu mendengar berita itu.

“Apa dia?” Tanya Chill yang sudah duduk di sisi katilnya.. Teruja!

“ Dia dengan Paied aku nampak dah tak sehaluan dah.. Paied dah macam mengelakkan diri dari Dahlia. Dan ada khabar anginlah yang Paied marah sebab Dahlia ni pasang dua.” Chill terus tertawa mendengar berita itu.

“Oh my God! kenapalah aku tak terfikir nak buat khabar angin supaya dorang berdua berpisah. Kalau aku masih ada di sana kan bagus.. Aku nak tengok macam mana rupa Dahlia sekarang ni.. dulu berlagak betul depan aku..” Kata Chill lagi.. Sempat lagi dia melirik jam di dinding.. Masih ada masa lagi untuk dia berbual dengan Claudia..

“ Em.. Tak payah. kau bayangkan je rupa isteri yang baru kena cerai dengan suaminya tu.. begitulah rupa Dahlia sekarang.. Makin tak berseri..” Mereka berdua tertawa gembira di atas kedukaan orang lain.

“Padan muka dia.. persahabatan takkan terputuslah konon.. sampah je semua tu.. wei, Claudia.. aku nak keluar dengan mamat Sly tu.. kita sambung cerita nanti ek?” Kata Chill apabila melihat kereta Dannial sudah ada di depan rumahnya,

“Okay.. kalau kau nak aku gambar rupa musuh ketat kau tu pun boleh juga..” Kata Claudia, Chill tersenyum sinis.

“Hahaha.. boleh juga tu.. okay.. bubye,,” Katanya sambil menghampiri Dannial yang sedang berdiri di sebelah keretanya.

8 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

what thee heckk laahh..
hate chill..
n dahlia nie pun.kenapa laa dye gne nme chill ek?isk2..
patut la dahlia macam pelik je ble taw chill tukar ke angsana 2..danial kat sna...arrrgghh..cpt2 la kasi danial n dahlia dok sama2..
penat dah tggu nieh..huhu..

fazliana said...

aaaaaaa..xska..
kesiaann dahlia..
chill p0n ngade glur
seh!!!

MaY_LiN said...

o-o..
makin bahaya ni..
lia..cepat la bertindak..

alreinsy said...

alamak... dah kata chill sure ngaku chill online tu... hish2... dahlia beritau la kt paied yg awak tu dh kawin... kawin dgn danial... jgn la danial jatuh cinta dgn chill gatal tu... sure haru...

Anonymous said...

boring lah ngan chill tue...
why dahlia tak tukar sekolah sama dgn daniel eehh???
or daniel yang tukar sekolah sama dgn dahlia...ok kan??..
whateva it is..hopefully both of them will be together as husband and wife 4eva/...

Anonymous said...

ish....gelenya gilo chill ni....
dahlia ni pun gelenya g gna nma musuh sndri ni wak cri pasal laaa....

jgn smpi danial cintakn chill sudaa..
x mo la dorg ni bpisah...

>>niCk<<

Anonymous said...

urghh, mkin pening la cte ni sis...

nursya said...

alamakkkkkkkkkkkk.........
camner sly leh salah org lak nie....
keciwa btl la....

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37