Followers

Sumpahan untuk Si Puteri

Saturday, March 19, 2011

Dana atau Adriana??, 17(ii)

Jerit Marina dihujung talian. Dana terkejut mendengar jeritan bakal adik iparnya itu. Tak sangka nasib Datin Rafeah sungguh malang. Anak lelaki perangai seperti mencabar perangai Nates!. Anak perempuan pulak dirasakan seperti putus fius sedikit.

“Rya! Kau Rya?!”

“Hah? Em tak.. saya Dana.”

“Hilang ingatan?? Kan!”

Ganggang telefon di tangan yang ditekapkan di telinga sebentar tadi melurut ke pipi. Wajah berang di hadapan pintu membuatkannya menggeletar seluruh badan. Dia seperti ingin saja menghilang dari situ bila pemilik wajah itu semakin mendekatinya.

­­"Siapa yang telefon kau tu?? Kawan subahat kau?? Dah bagitahu dia yang kau dah Berjaya perangkap aku?! Hah!”

Dana yang masih menggenggam ganggang telefon perlahan-lahan meletakkan ganggang itu ke tempat asal dengan rasa gerun yang melampau-lampu bila dijerkah sebegitu rupa..

“Kenapa letak?? Aku mengganggu kau bertelefon?”

Sindir Mikhail lagi. Dana menarik nafas panjang. Dia betul-betul tidak boleh bernafas bila bersua muka dengan Mikhail. Sangat-sangat menggeletar bila melihat wajah itu walaupun wajah pemuda itu boleh dikatakan tampan.

“Ta..tadi aa.dik encik telefon.”

Mikhail tergelak perlahan bila mendengar jawapan dari mulut Dana itu. Bukan kerana kelucuan melihat Dana tergagap-gagap kerananya, tapi dia kelucun mendengar jawapan yang diberi oleh Dana.

“ Adik aku??! Tengah malam macam ni?? Em.. masuk akal betul jawapan kau ya..”

Mikhail berjalan mengelilingi Dana. Dana semakin gementar. Bimbang Mikhail akan bertindak seperti hari tu.

“Kau jangan ingat yang kau dah menang! Aku akan buat hidup kau macam neraka kalau kau cakap dengan mama yang kau setuju kahwin dengan aku!”

Dana menelan air liur kesat. Dahinya dirasakan seperti dibasahi peluh kerana ketakutan mendengar ancaman Mikhail.

“Kau dengar tak?!”

Dana tersentak mendengar soalan Mikhail itu. Laju kepalanya mengangguk.. Mikhail tersenyum sinis kemudian berlalu ke biliknya. Dana menarik nafas panjang.

2 comments:

Anonymous said...

alah.. gertak je kowt.. bukannya luak pown kalau kau digertak dana... begini dana.. apa kata kau pikat si mikhael tue... biar dia cair pada kau.... hahaha....

Anonymous said...

alahai pendeknya.....x sempat nak feeling2....aiseh man..!!
next pls...;)

~Hana