Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Thursday, November 11, 2010

Dana @ Adriana 3

Bab 3

“Hello Laily.. Kenapa ya? Saya dalam perjalanan balik dah ni..” Adriana membetulkan handfree di telinganya. Sambil tangan kanannya cekap mengendalikan stereng kereta.

“Ah… Cik.. jangan marah ya.. emm..” Adriana berkerut dahi mendengar setiausahanya tergagap-gagap.

“Laily.. saya tengah driving ni.. saya tak boleh menumpukan perhatian bila dengar awak bercakap tergagap-gagap ni..” Adriana membelok ke lorong sebelah kanan untuk menuju ke pejabatnya.

“Appointment tu sebenarnya pukul 2.30 petang ni.. saya baru terperasan bila tengok schedual Cik tadi..” Kata Laily dengan takut-takut. Adriana menarik nafas berat..

“Awak kata pukul 4…. sekarang ni dah pukul berapa? sempat ke nak sampai JB tu.. dengan traffic jam begini..”Adriana mula membebel..Dalam situasi sekarang dia tidak boleh mengawal amarah. “ Okay, awak call setiausaha Encik Mikhail tu.. cakap saya sampai lambat sikit.. And saya terus ke JB dengan kereta awak.” Adriana terus meletakkan telefon dan mengambil U-turn pusing balik ke lebuh raya utama.

“Encik Mikhail.. Encik Mikhail!…” Mimi, setiausaha Mike memanggil Bosnya berkali-kali. Apabila Mike laju saja berjalan ke arah Lif.

“What! saya tunggu dah hampir setengah jam.. mana pergi Tengku Adriana tu.. betul ke tidak waktu appointment yang awak beritahu dengan saya?!” Tanya Mike dalam kebengangan.

“Ini yang saya nak beritahu ni.. Cik Adriana lambat sedikit.. sekarang ni dia dalam perjalanan..” Kata Mimi dengan takut-takut. Muka bosnya seperti mahu menelan orang hidup-hidup. Mike mengeluh kasar.

“Nasib dia pengerusi AdriaHolding.. “ Bisik Mike sambil mengetap gigi. Dia berjalan kembali ke bilik pejabatnya. Cuba menunggu gadis itu dengan sabar.


“Cik Adriana, Cik dah sampai ke?” Tanya Laily perlahan. Ini semua sebabnya. Telefon di pejabat tak berhenti berbunyi bertanyakan berapa lama lagi bosnya mahu sampai ke untuk mesyuarat.

“Saya dah sampai JB.. 10 minit lagi saya sampailah..” Jawab Adriana kemudian menamatkan panggilan. Laily di hujung talian termenung merenung ganggang telefon. Adriana cuba memandu selaju yang boleh. Ini kali pertama dia lambat untuk menghadiri sesuatu mesyuarat..Dirinya masih mengendalikan kereta walaupun mindanya masih memikirkan Ikhwan. Tanpa sedar seorang lelaki tua yang sedang berbasikal cuba menyeberangi jalan raya. Adriana yang sedang bergerak laju tidak dapat mengawal keretanya dan mengambil keputusan untuk memesongkan keretanya daripada terlanggar lelaki itu.. sehinggalah kereta yang di pandunya terbabas..

“Kenapa Tengku Adriana Illyana tu belum sampai lagi?!! Saya dah tunggu hampir satu jam lebih dan batang hidung dia pun saya tak nampak.. ini kan pulak nak hidu bau perfume dia!” Marah Mike dengan bahangnya. Dia membatalkan pertemuannya dengan Linda semata-mata sebab Mesyuarat dengan Adriana dan sejam lebih dia terpaku di pejabatnya namun gadis itu belum menunjukkan wajah.

“Saya tak tahu Encik, Saya telefon setiausaha di tadi.. Katanya Cik Adriana akan sampai sini dalam masa 10 minit lagi.. tapi bayang pun takde ni.. then saya call balik pejabat dia, setiausaha dia kata telefon bimbit Cik Adriana langsung tak dapat di hubungi..agaknya telefon Cik Adriana habis bateri kot. ” Panjang penjelasan yang Mimi beri kepada bosnya yang sedang hot itu. Mike memegang kepalanya.

“Time ni pulak dia nak habis bateri..Itulah, Saya nak pergi pejabat dia, dia tak bagi.. sekarang lambat pulak sampai.” Mike mengetap bibir menahan geram.

1 comment:

Witch a.k.a Okie said...

mesti adriana accident, kan? patutlah...

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37