Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Friday, May 20, 2011

Biarkanku bersandar.., 15

Bab 15

“Obviously, kereta awak yang salah. Dan pemandu kereta tu jugak!"

Edil Hakeem tersenyum. Dia sengaja membuat begitu.

“Well.., Cuma mencuba nasib kalau-kalau cara tu masih berkesan.”

Jawab Edil Hakeem. Annisah membuat muka ingin tahu.

“Cara untuk apa?”

Edil Hakeem meneguk air minumannya. Gadis yang duduk disebelahnya di pandang. Annisah masih setia menanti jawapan.

“Memikat awak.”

Annisah tersenyum.

“Awak ada janji sesuatu dengan saya.”

Annisah memandang Edil Hakeem.Tidak faham dengan apa yang dimaksudkan oleh Edil Hakeem.

“Tak mengapalah.”

Kata Edil Hakeem lagi apabila Annisah masih membuat muka bingung.

“Saya dah tamatkan hubungan tu.”

“Bila?”

“Selepas keluarganya sudah sempurna. Selepas saya tahu yang dia bahagia. Saya menarik diri. Percubaan kali kelima untuk menarik diri akhirnya membawa hasil. Sampai sekarang.”

“Awak cuma putuskan hubungan. Hati awak?”

Pertanyaan Edil Hakeem membuatkan Annisah tersenyum tawar.

“Ada apa dengan hati saya?”

Annisah berkata perlahan. Edil Hakeem merenung ke arahnya

"Dan saya sentiasa tunaikan janji,".

Sambung Annisah lagi tetapi cuma perlahan seperti berbisik.

“Awak macam cakap sesuatu.”

Kata Edil Hakeem apabila melihat hanya bibir Annisah sahaja yang bergerak.

“Tunggu saya”

Pinta Annisah. Edil Hakeem tersenyum.

“Penantian lagi...Hebat!.”

Jawab Edil Hakeem dengan sarkastiknya. Annisah tertawa kecil.

“Penantian terakhir.”

No comments:

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37