Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Sunday, May 23, 2010

Actually..It Mrs now..not Ms, 19

Hah? She transfer to Angsana 1!

Ruang di sekelilingnya di rasakan sangat luas. Dia boleh bernafas dengan lega, dan dia juga boleh menari dan menyanyi seriangnya. Udara di persekitaran juga agak tenang. Tiada lagi bayang-bayang yang sentiasa mengekori dan mencari salah silapnya. Sekali lagi dia bernafas lega. selega-leganya!

“Sudah-sudahlah tu.. aku tahulah kau sedang merasai kebahagian yang teramat sangat.. “ Tegur Pony yang duduk berhadapan dengan Dahlia di ruang Siswa. Dahlia tersenyum.

“Mestilah.. baru hari ini aku terasa selamat duduk di Angsana 2 ni.. Udara hari ni pun rasa sungguh nyaman.” Jawab Dahlia. Paied yang mendengar hanya menggeleng kepala. Memang sedari tadi Dahlia tersenyum sehingga ke telinga melihat Chill memasukkan barang-barangnya di dalam kereta.

“Did you just say, you feel insecure when Chill around?” Tanya Runner dalam gurauan yang agak sinis. Dahlia termenung seketika kemudian menganggukkan kepalanya.

“Yalah.. aku rasa insecure sangat..”katanya mengiakan kata-kata Runner. “masa primary school dulu aku tak sempat ambil kelas karate..Chill tu nampak je macam Jelly fish.. Tapi sekali dia karate kerusi taman kat hostel tu.. macam retak menanti belah je kerusi tu.. Kalau muka aku dia buat begitu?? habis punah harapan nak demand harga hantaran yang tinggi..” jelasnya lagi..

“No, aku maksudkan pasal hubungan kau dengan Paied.. kau rasa insecure ke kalau Chill goda Paied?” Tanya Runner lagi. Piaed tunduk merenung buku.. malas melayan.

“ Mestilah.. Kalau Paied nak cari penganti aku pun carilah yang boleh mengatasi keperibadian aku.. Agak-agak lah pun nak suruh Jelly fish tu ganti aku..” Jawab Dahlia laju. Paied merenung wajah Dahlia di sebelahnya.

“I will not!” Sampuk Paied.. Dahlia merenung wajah Paied..

“Irah cakap ‘kalau’..” Balas Dahlia.. Paied mengangguk..

“But still.. I will not.find replacement,,” Tekan Paied lagi.. suasana sepi seketika..
Runner menggaru kepala.. salah topic ke aku ni? gumannya di dalam hati.

“Anyway, Chill pindah kat mana ek?” Fie memecah kesunyian. Dahlia dan Paied yang sedang berdiam diri dan kononnya membaca buku merenung Fie.

“Aku dengar dia transfer kat Angsana 1..” Jawab Aniq yang dari tadi menjadi pendengar. Pen di tangan Dahlia tanpa sebab ber’thermal contact’ dengan permukaan meja. Padahal pen itu tidaklah susah sangat untuk di genggam. Paied memandang Dahlia. Dahlia mengawal riak wajahnya dengan senyuman.

“Siapalah jadi mangsa dia seterusnya..” Itu saja ayat yang keluar dari mulutnya sebelum dia mengkaji buku-buku yang ada di depannya dengan sepenuh perhatian..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Nah, kopi panas untuk pemaisuri hati..” Kata Paied selepas meletakkan segelas kopi di depan Dahlia.. Dahlia merasa kopi yang Paied bawa dari cafeteria Kolej Angsana yang bersebelahan dengan tempat mereka mengulangkaji pelajaran.

“Emm.. sedap..” Dahlia membuat muka ceria selepas meminum air kopi itu. Walaupun lidahnya tidak dapat merasa apa2 rasa buat masa sekarang.

“Sedap?.. Cuba rasa lagi..” Kata Paied pula.Dahlia meneguk air kopi di gelasnya. Tapi masih lidahnya tidak dapat merasa.

“Okay je.. kenapa?” tanya Dahlia. Paied menggeleng.

“Irah ada masalah ke?” Tanya Paied serius. Dahlia merenung bukunya. “Ada rahsiakan sesuatu dari Paied?” Dahlia menggeleng perlahan. Rasa seperti mahu menelan 10 biji ubat tidur supaya dia tertidur dan tidak mendengar pertanyaan Paied yang seterusnya. “Kenapa? Irah dah lain sekarang,, suddenly, peranan Paied sebagai rakan Irah dah terhenti selepas je Paied jadi kekasih Irah.. Kenapa? Kalau ada masalah Irah cari DK dan bukan Paied, macam dulu2..” Dahlia hanya merenung meja yang menjadi saksi bisu di antara mereka.. Kalau teman-teman mereka masih ada di sana semestinya soal begini tidak akan di ungkap dalam perbualan mereka. Paied menggeleng melihat Dahlia yang terus mendiam. “Paied terasa hati dengan sikap Irah ni..” Tanpa kata dia terus meninggalkan Dahlia yang masih membisu.

‘Paied tak tahu yang Irah cuba melindungi hati dan perasaan Paied.. seperti selalunya..Irah pun sedih, Irah tertekan.. tapi apa yang Irah boleh buat? Irah tak mampu nak ubah semua yang telah terjadi..’ Dahlia menguman di dalam hati sambil memerhati setiap langkah Paied.

8 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

haissyy..susah cmnie..
sian paied..sian irah..sian daniel..

fazliana said...

hurmmm..
ksian r kt paied..
huhuhu
msty sdeyh kal0
tw hal sbenar

sHamie said...

hmmm sdih nye....
huhuhu

MaY_LiN said...

ala..
nak irah ngan dannial..

Anonymous said...

harap harap daniel tak jumpa ngan chill....

alreinsy said...

alamak... ciannya dahlia, daniel & paied... huhuhu... x mo chill jumpa dgn daniel.. nnt dia ngaku jd "chill online"... lagi haru... huhuhu

Anonymous said...

yang pasti, xnak dahlia n dannial bercerai..biarla paied cari pmpn lain..mana tau a real chill berubah n paied terpikat kat dia..hoho

nursya said...

aloh2...
paied dh majuk...
camner la si dahlia nk bgtau paied pasal dannial nie....

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37