Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Saturday, January 1, 2022

New Project??

 Ehem.. teaser perancangan untuk 2022.

Beni memandang jam di tangan sebelum memandang ke arah aku. 
	“Almost midnight.” Kata Beni kepada aku. 
	“10.” Hakim bersuara.
	“9.” Fikri ikut sekali sambil melihat jam di tangan. 
	“8.” Amy bersuara bersama senyuman lebar. 
	“6.” Hani melihat jam di tangan kiri manakala tangan kanan masih memegang bunga api. 
	“5.” “4.” Kedua-dua anak Cikgu Danny semakin teruja biarpun baru sebentar tadi mengadu kepenatan dan mengantuk. 
	“3.” Cikgu Danny bersama isterinya ikut sekali mengira waktu tengah malam. 
	“2.” Kataku perlahan sambil memandang Beni. 
	“Happy New Year.” Kata Beni kepadaku dengan nada perlahan bersama senyuman lebar di bibirnya. 
	Sambutan tahun baru pada tahun ini ada rasa manis dan pahit. Manis bila aku dapat sambut tahun baru bersama Beni namun pahit bila teringat yang Beni akan sambung belajar di Mesir. Beni.. tunggu Ana. Ana janji akan kejar Beni ke Mesir. Tahun depan, kita akan sambut tahun baru bersama lagi. Macam tahun ni. 

2022…
	 “Happy New Year, Beni..” aku menutup pintu balkoni sebelum masuk tidur. 
-------
	“Happy New Year, Ana..” Beni tersenyum nipis sebelum melangkah menyusuri koridor hospital yang suram.

No comments:

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37