Followers

Sumpahan untuk Si Puteri

Saturday, September 19, 2009

Rumah Terbuka Sekolah Cinta 3

“Firstly… Ek I Hate you!! Secondly… why the bloody mosquito keep biting me.. and thirdly..” Belum sempat Lulu menghabiskan ayat penuh kemarahannya Im sudah menyampuk..

“thirdly.., macam mana kita nak keluar dari hutan ni?” Tanya Im kepada rakan2nya..

“Wei.. aku tak tahu kenapa ni.. tapi aku dah hafal jalan masuk dan keluar dari aku kecil lagi.. macam mana boleh tak jumpa pulak hari ni..” Luah Ek.. Pening melihat hutan yang tebal itu..bersimpang siur tapi masih tiada jalan keluar.

“Ooh.. this creeping me out..” Kata Amy sambil melihat2 sekeliling tempat mereka berhenti.. Tempat yang sama mereka memotong buluh sebentar tadi.. kenapa mereka masih di sana.. sedangkan mereka sudah berjalan lebih 4KM dari kawasan itu.. Amy mula panic..

“Kenapa Amy?” Tanya Dani apabila melihat Amy sedikit panic.

“Tengoklah.. tempat yang sama kita cari buluh tadi..” Jawab Amy.. Mereka semua memerhati sekeliling..Sebahagian dari mereka mengeluh panjang.. yang selebihnya pula berfikir macam mana mahu lepas dari hutan ini.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Kay.. kau buat apa tu?” Tanya Kyriell apabila melihat Kay Melissa ralit memerhatikan sesuatu di kaki bukit. Kay Melissa menggeleng..

“Bukan aku yang buat..” kata Kay Melissa agak perlahan.. Dia kebingungan melihat sekumpulan remaja tidak dapat menjeri jalan keluar.. Yang pasti bukan dia yang bertanggung jawab.

“Dorang semua termasuk dalam hutan maya ke?” Tanya Indra Kurniawan sambil mengalihkan perhatian kepada Kay Melissa.. Kay Melissa mengangguk..

“Kau itu kerja Lye, kita mesti selamatkan dorang semua..” Kata Kir Nadzi.. Dia memandang ke arah Syakylla yang mengikuti mereka latihan di luar Destinyx castel. Khuatir dengan keselamatan gadis itu. Syakylla membalas renungan Kir Nadzi dengan tersenyum manis.

“Kylla boleh balik ke Destiny Castel sendiri.. No need to worry..” Kata gadis itu dengan senyuman.. Aline Eddina terfikir sesuatu.

“Mungkin the Clone..” Kata Aline Eddina lebih kepada monolog tapi masih boleh di dengari oleh teman2nya.

“The Clone?? ” Lenst Joeshua sudah mengeluarkan pedangnya.. Mereka semua memandang Lenst Joeshua dengan pandangan bingung.

“Kenapa mesti menggunakan pedang?” Tanya Luke Idwarda kepada Lenst Joeshua.

“Kita tak tahu dengan siapa kita berhadapan..” Belum sempat Lenst Joeshua menoktahkan ayatnya..

“Tapi Kamu semua mesti lindungi Identiti kamu kan? Mereka semua di bawah kaki gunung itu sedikit keliru dan kebingungan.. apa anggapan mereka bila nampak kau bawah pedang tu..” Sampuk Syakylla. Lenst Joeshua tersenyum.. Setuju dengan gadis itu.. mereka semua kecuali Syakylla berjalan kea rah sekumpulan remaja itu.

“Hati2..” Pesan Syakylla sebelum berjalan pulang ke Destiny Castel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Hai.. Apa kamu buat kat hutan tebal ni?” Mereka semua terkejut dengan teguran itu.. Terkejut melihat 7 orang yang tidak di kenali.. ‘sesat jugak ke?’ bisik hati Riz.

“Kami cari buluh tadi.. tapi tersesat pulak..” Riz menjawab bagi pihak kawan2nya.. Lelaki yang bertanya soalan itu mengangguk..

“Mari kami tunjukkan jalan keluar..” Kata gadis yang agak cute itu pula..

“Ah..em.. Boleh percaya ke?” Tanya Lulu dengan selamba. Riz membesarkan matanya merenung Lulu.. menegur kelantangan Lulu bertanya soalan.. yang mungkin akan menguris hati strangers di hadapan mereka..

“Well.. You have too.. hutan ni banyak ular..” Kata seorang lagi gadis yang sedang mendukung seekor arnab putih..

“okay aku percaya..” mendengar saja perkataan ular terus saja Nieylla percaya.

“Anyway.. Aku Kyriell..” Kyriell memperkenalkan diri..

“Aline Eddina..” Kata si gadis pencinta haiwan itu.

“Kay Mellisa.”
“Aku pulak Lenst Joeshua..”

“Aku Indra Kurniawan..The faster one..” Kata Indra kurniawan dalam gurauan.. Protégé yang lain memandang Indra Kurniawan dengan pandangan mengancam!..

“Kidding!” Indra Kurniawan membetulkan membuat muka pelik.. ‘teman2nya ini sudah tidak pandai bergurau ke?’

“Kir Nadzi.. Indra suka buat lawak bodoh..” Kata Kir Nadzi menutup fakta.

“Korang boleh panggil aku Luke.. nama aku Luke Idwarda..” Mereka semua memperkenalkan diri.

“Oo.. Aku pulak Riz.. yang ni Dani, Ken, Im, dan Ek… Yang pompuan pula.. yang itu Nieylla,Lulu,Nathalie,Syirah dan Amy..” Riz memperkenalkan rakan2nya.. Seronok berkenalan tanpa menyedari yang mereka di perhati.. Gadis itu tersenyum…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Kamu akan melihat apa yang aku mahu kamu lihat... “ Destiny Amanda duduk di dahan pokok sambil bermonolog sendirian.. Bosan berseorangan.. Jadi dia ingin berseronok dengan 7 protégé dan Remaja2 itu.. “Scorpion!”

1 comment:

Anonymous said...

erkk,apesal ttbe dorang cam t'msok dalam alam fntsi lak ni??
xpaham....
bunian ke.??comeynye nme dorg..
hik2..loikee~
look up on u sis!