Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2010

Sir Ooo Sir

P/s: Rehat kejap tulis en3 D@a and miss/mrs.. nak tukar angin malam ni.. tiba2 terkeluar idea mengarut ni... harap sudi membaca..enjoy..

Sir Oooo Sir


“Adush! Handsome betul Sir tu... Terjatuh cinta lagi pula aku bila tengok muka dia tadi..”
Aliya menutup telinganya. Bosan dengan bicara Amira yang seperti orang angau itu.
“Liya... kau rasa Sir tu dah ada girlfriend tak? Ei... mudah-mudahan takde kan? Kan Liya... Liya!!”
Amira menggoyang-goyangkan tubuh Aliya yang sedang berbaring di sebelah katilnya..
“Apa dia?!!”
Tanya Aliya dengan wajah bengang.
“Sir Kamarul.... minta-minta dia takde girlfriend kan?”
Aliya mendengus geram.Gamaknya Sir Kamarul tu buat ubat guna-guna dekat budak bernama Amira ni..Sebab itu dah jadi angau tahap gaban dah budak ni..
“Amira.... dah jam 12 tengah malam... 12 tengah malam! Boleh tak kau berhenti bercakap pasal Sir kau tu.. aku di atas pun dah naik muak... Bosan!!!”
Amira tertawa mendengar luahan dari Eita yang berada di atas katilnya. Entah kenapa dia tidak …

Actually..It Mrs now..not Ms 28

Setelah hampir dua jam perjalanan mereka dari Bandar Kota Kinabalu, akhirnya mereka sampai ke perhentian pertama mereka iaitu Taman Kinabalu. Mujur Dk juga menyertai mereka, sepanjang perjalanan tidak juga membosankan bagi Dahlia. Kelihatan ramai pelancong asing juga turut melawat tempat itu.. setelah menghabiskan selama sejam di taman negara, mereka singgah sebentar di pekan minggu kundasang.

“Bunyi apa tu? dorang main gong ke?” Tanya Dannial apabila terdengar muzik yang menggunakan alatan tradisional yang mengandungi satu set kira-kira lapan untuk sembilan gong-gong cerek loyang kecil. Setiap kedengaran satu pukulan berbeza apabila melanda. Gong-gong adalah disusun secara mendatar dalam satu barisan pada satu bingkai katil kayu rendah. Pemain duduk atas lantai di depan gong-gong dan memalunya dengan dua tukul kayu kecil.

“Tu dorang berkulintangan..” Jawab Dk.. Dannial berkerut dahi.. Bukan kerana tidak memahami bagaimana memainkan alatan tradisional.. tetapi pertama kali mendengar a…