Tiada Drama di Kampus

Iklan

Search This Blog

Wednesday, October 20, 2021

Tiada Drama di Kampus: Promo! Promo!

 

 Kini di Google Playstore

https://bit.ly/3BBQiuu
~~~~~
Romantic | Thriller | Mystery

Feralina, seorang perenang remaja yang mempunyai potensi yang besar. Malah terpilih untuk menyertai pasukan renang negara. Namun semuanya hilang dalam sekelip mata selepas berlaku satu tragedi. Feralina menyembunyikan diri dari mata umum.

Lima tahun selepas itu, dia telah dibuang dari Universiti. Refa, Makciknya mendaftarkan Feralina ke sebuah Universiti terkenal di Malaysia, Angsana. Selama ini, Feralina sudah terbiasa melarikan diri. Melarikan diri dari kawan baiknya, media dan juga drama. Namun ternyata, Universiti Angsana adalah sesuatu yang berbeza. Apatah lagi bila dia termasuk ke dalam radar The Four Hot Guys, kumpulan perenang di Angsana yang semestinya menjanjikan hidup yang penuh dengan drama.

Feralina mula terasa selasa berada di Angsana. Tidak lagi seperti bunga semalu yang terus tutup apabila diganggu, Feralina kini lebih terbuka. Tanpa menyangka masa lalu yang ingin ditanam olehnya mula menghantuinya kembali.. atau peristiwa itu sememangnya tidak pernah jauh darinya. Sentiasa mengejar setiap kali dia melarikan diri.

“Saya terasa penat. Tersangat penat. Saya jadi penat memikirkan semua disekeliling saya. Kadang-kadang, makan pun jadi tugasan yang menyusahkan bagi saya apatah lagi mengemas. Saya jadi cepat marah. Marah dengan jam yang berdetik terlalu cepat. Marah dengan jiran di sebelah rumah. Marah dengan matahari yang terlalu terik,” Feralina menarik nafas panjang.

“Lebih menjengkelkan bila hari itu tiba tanpa sebarang tanda. Hari ini saya rasa sihat dan besoknya, saya menjadi satu kekecewaan terbesar bagi diri saya sendiri,” Feralina menjongket bahu sebelum tersenyum nipis.

Feralina mengangkat wajah dan memandang ke arah seorang lelaki yang duduk di sofa tunggal bertentangan dengannya.

“Saya kena ceritakan juga peristiwa tu ke? Permulaan semua ni…”


#ebookmelayu
#novelmelayu
#wattpadmalaysia
#ebookmalaysia




No comments:

Cinta Yang Akan Selalu Aku Rindu 37